Študijný odbor: | Učiteľstvo a pedagogické vedy | |
Forma štúdia: | denná | |
Dĺžka štúdia: | 3 roky | |
Osoba zodpovedná za ŠP: | prof. RNDr. Klaudia Jomová, PhD. | |
Získaný titul: | Bakalár (Bc.) | |
Predpokladaný počet prijatých študentov: |
40 |
Učiteľské študijné programy sú tvorené ako dvojpredmetové štúdium.
Na štúdium učiteľstva na FPVaI UKF v Nitre je možné prihlásiť sa na učiteľské štúdium v dvojkombinácii:
- prírodovedných predmetov: biológia, ekológia, fyzika, geografia, chémia, informatika, matematika, odborné ekonomické predmety
- alebo v kombinácii prírodovedný predmet a niektorý z predmetov: anglický jazyk a literatúra, estetická výchova, etická výchova, história, hudobné umenie, náboženská výchova, nemecký jazyk a literatúra, pedagogika, psychológia, ruský jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra, románske jazyky a literatúry (štúdium francúzskeho jazyka, talianskeho jazyka alebo španielskeho jazyka podľa výberu voliteľných predmetov), technika, telesná výchova, výchova k občianstvu, výtvarné umenie, maďarský jazyk a literatúra (uchádzač posiela prihlášku na štúdium na Fakultu stredoeurópskych štúdií UKF v Nitre)
Študijný program učiteľstva chémie zabezpečuje prípravu kvalifikovaného učiteľa chémie pre základné a stredné školy. Obsah študijného programu, jeho logická štruktúra, formy výučby a nadväznosť jednotlivých chemických predmetov spĺňajú charakteristiky 1. stupňa vysokoškolského štúdia. Študijný program dáva možnosť získať teoretické poznatky zo základných chemických disciplín v kombinácii s praktickými zručnosťami v oblasti chémie využiteľné nielen v pedagogickej praxi, ale aj v iných profesiách, ktoré vyžadujú chemické vzdelanie. Profil študenta sa formuje v priebehu štúdia aj výberom témy záverečnej práce s vybraným odborným zameraním, kde študent preukazuje schopnosť prepojenia teoretických a praktických poznatkov, schopnosť sledovať nové poznatky vo svojom odbore, formulovať závery a hodnotenia. Absolvent bakalárskeho štúdia sa individuálnym štúdiom dokáže zorientovať aj v základoch nadväzných prírodovedných disciplín a pracovať v tíme. Je zorientovaný v odbore svojej predmetovej špecializácie, pozná širšie súvislosti výchovy a vzdelávania a má osvojenú veľmi dobrú informačnú gramotnosť. Absolvent je pripravený tak, aby mohol úspešne pokračovať v štúdiu tohto odboru na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania a získal úplnú učiteľskú spôsobilosť na vyučovanie chémie na základných a stredných školách.