Študijný odbor: | Odborová didaktika | |
Forma štúdia: | denná / externá | |
Dĺžka štúdia: | 4 roky (denná forma) / 5 rokov (externá forma) | |
Garant: | prof. RNDr. Klaudia Jomová, PhD. | |
Získaný titul: | Philosophiae doctor (PhD.) | |
Predpokladaný počet prijatých študentov: |
0 (denná forma) / 2 (externá forma) |
Absolvent doktorandského štúdia si osvojí kľúčové aspekty moderného vzdelávania v chémii a v tejto oblasti získava predpoklady pre samostatnú vedeckú prácu. Prehĺbi si zručnosti pri vyhľadávaní zdrojov vedeckých informácií z časopisov a databáz s chemickým a pedagogicko-psychologickým zameraním, ako aj schopnosti pri spracovaní literárnych rešerší. Dokáže formulovať vedecké ciele, používať experimentálne metódy na ich riešenie, spracovať a kriticky hodnotiť vlastné výsledky a objektívne hodnotiť závery iných autorov. Dokáže formulovať tému výskumu a rozpracovať ju do návrhu projektu. Získa skúsenosti s prezentáciou výsledkov na vedeckých konferenciách a s ich publikovaním v domácich a medzinárodných vedeckých časopisoch. Je schopný analyzovať a vytvárať nové postupy pri vyučovaní chémie a experimentálne ich overovať. Dokáže hodnotiť a analyzovať znalosti žiakov a študentov. Vie sa orientovať v školskej vzdelávacej politike a súvisiacej legislatíve.
Znalosti absolventa majú interdisciplinárny charakter, zasahujú aj do oblastí ďalších prírodovedných predmetov (biológia, fyzika a i.). Absolvent dokáže do vyučovania chémie integrovať dnes veľmi žiadanú výpočtovú techniku a informačno-komunikačné technológie. V rámci sekundárneho vzdelávania dokáže s využitím licencovaných alebo voľne dostupných programov pútavým spôsobom názorne objasniť základné pojmy, ako sú elektrónová štruktúra látok, chemická reaktivita a vzájomné interakcie molekúl. Dokáže využiť narastajúcu počítačovú gramotnosť detí aj na primárnom stupni vzdelávania a integrovať názornú počítačom podporovanú výučbu aj na tomto stupni. Je schopný pripraviť e-learningový kurz. Dokáže ovplyvniť formovanie postojov žiakov zaradením zaujímavých aktuálnych chemických tém do výučby z oblastí, akými sú napríklad životospráva, ochorenia súvisiace s oxidačným stresom, udržanie a ochrana životného prostredia, zelené energie a ďalšie. Absolvent na základe získaných experimentálnych skúseností počas štúdia (chémia je predovšetkým experimentálna vedná disciplína) dokáže zaujať študentov zaujímavými pokusmi v oblasti anorganickej, organickej chémie, biochémie, elektrochémie. Dokáže zostaviť koncepciu a program na popularizáciu vedy pre laickú verejnosť (každoročne sa študenti zúčastňujú podujatí na popularizáciu vedy, ktoré našli silnú pozitívnu odozvu vo verejnosti).