Študijný odbor: | Ekonomika a manažment | |
Forma štúdia: | denná | |
Dĺžka štúdia: | 2 roky | |
Osoba zodpovedná za ŠP: | doc. RNDr. Marta Urbaníková, CSc. | |
Získaný titul: | Magister (Mgr.) | |
Predpokladaný počet prijatých študentov: |
50 |
Absolvent magisterského študijného programu Digitálna ekonomika dokonale rozumie významu a príležitostiam, ktorým čelia spoločnosti a spoločnosť v dôsledku digitálnej transformácie, a tomu, ako môžu spoločnosti profitovať z nového digitálneho vývoja. Absolvent pozná nástroje na iniciovanie, navrhovanie a implementáciu digitálnych inovácií v organizáciách. Absolvent je ekonóm, ktorý dôkladne pozná potreby, spôsoby a možnosti uplatnenia informačných technológií v podnikovej praxi. Má integrované znalosti z ekonómie, financií, informatiky, informačných systémov, dátovej vedy, umelej inteligencie, manažmentu, digitálneho marketingu a stratégie so zameraním na digitalizáciu podnikania. Teoretický základ v týchto oblastiach slúži ako základ pre rôzne perspektívy vo vývoji digitálnych obchodných modelov najmä v špecifických oblastiach relevantných pre digitalizáciu. Táto jedinečná kombinácia znalostí umožní absolventovi udržať si konkurenčnú výhodu na trhu práce. Absolventi sú ideálne pripravení začať riadiť digitálny biznis, riadiť digitálnu transformáciu tradičných spoločností alebo zakladať vlastné inovatívne start-upy. Absolvent sa uplatní na pozíciách vyžadujúcich vysokú úroveň digitálneho vedenia, napríklad v oblastiach riadenia digitálnych produktov, digitálneho podnikania, (IT) poradenstva, riadenia podnikovej architektúry, riadenia digitálnej transformácie, rozvoja podnikania alebo digitálneho marketingu v rôznych oblastiach, vrátane digitálnych aj tradičných spoločností, verejných inštitúcií, mimovládnych organizácií, neziskových organizácií, start-upov a poradenských firiem. Absolvent vie komunikovať v anglickom jazyku, je medzinárodne uplatniteľný, schopný pracovať v multikultúrnom prostredí.