Študijný odbor: | Učiteľstvo a pedagogické vedy | |
Forma štúdia: | denná | |
Dĺžka štúdia: | 2 roky | |
Osoba zodpovedná za ŠP: | doc. RNDr. Marta Urbaníková, CSc. | |
Získaný titul: | Magister (Mgr.) | |
Predpokladaný počet prijatých študentov: |
20 |
Učiteľské študijné programy sú tvorené ako dvojpredmetové štúdium.
Na štúdium učiteľstva na FPVaI UKF v Nitre je možné prihlásiť sa na učiteľské štúdium v dvojkombinácii:
- prírodovedných predmetov: biológia, ekológia, fyzika, geografia, chémia, informatika, matematika, odborné ekonomické predmety
- alebo v kombinácii prírodovedný predmet a niektorý z predmetov: anglický jazyk a literatúra, estetická výchova, etická výchova, história, hudobné umenie, náboženská výchova, nemecký jazyk a literatúra, pedagogika, psychológia, ruský jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra, románske jazyky a literatúry (štúdium francúzskeho jazyka, talianskeho jazyka alebo španielskeho jazyka podľa výberu voliteľných predmetov), technika, telesná výchova, výchova k občianstvu, výtvarné umenie, maďarský jazyk a literatúra (uchádzač posiela prihlášku na štúdium na Fakultu stredoeurópskych štúdií UKF v Nitre)
Magisterský študijný program Učiteľstvo odborných ekonomických predmetov v kombinácii nadväzuje na rovnomenný bakalársky študijný program. Reflektuje potreby prípravy učiteľov vyučujúcich ekonomické predmety na stredných odborných školách. Absolventi tohto študijného programu disponujú poznatkami z odborných vedných disciplín, ktorých obsah budú vyučovať ako stredoškolskí učitelia na jednotlivých druhoch a typoch stredných škôl. Nadobúdajú vedomosti z národohospodárskych a podnikovo – hospodárskych vied a znalosti z filozofie, etiky a estetiky, rétoriky a tiež pedagogických a psychologických disciplín. Absolventi tiež disponujú dostatočne širokým a komplexným nadhľadom nad danou problematikou, vrátane jej širších kultúrno-historických súvislostí. Majú pedagogické a psychologické poznatky potrebné k porozumeniu psychologických aspektov vyučovania, poznajú moderné didaktické metódy a dokážu vhodne využívať digitálne technológie. Sú pripravení samostatne projektovať a realizovať výučbu, adaptovať vzdelávacie programy na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy. Absolventi sa môžu uplatniť aj ako riadiaci pracovníci v podnikoch a rezortných inštitúciách, v útvaroch vzdelávania, orgánoch školskej správy a samosprávy aj ako vysokoškolsky vzdelaní odborní pracovníci v ktorejkoľvek oblasti spoločenskej a hospodárskej praxe.