Študijný odbor: | Učiteľstvo a pedagogické vedy | |
Forma štúdia: | denná | |
Dĺžka štúdia: | 2 roky | |
Osoba zodpovedná za ŠP: | prof. PaedDr. PhDr. RNDr. Martin Boltižiar, PhD. | |
Získaný titul: | Magister (Mgr.) | |
Predpokladaný počet prijatých študentov: |
40 |
Učiteľské študijné programy sú tvorené ako dvojpredmetové štúdium.
Na štúdium učiteľstva na FPVaI UKF v Nitre je možné prihlásiť sa na učiteľské štúdium v dvojkombinácii:
- prírodovedných predmetov: biológia, ekológia, fyzika, geografia, chémia, informatika, matematika, odborné ekonomické predmety
- alebo v kombinácii prírodovedný predmet a niektorý z predmetov: anglický jazyk a literatúra, estetická výchova, etická výchova, história, hudobné umenie, náboženská výchova, nemecký jazyk a literatúra, pedagogika, psychológia, ruský jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra, románske jazyky a literatúry (štúdium francúzskeho jazyka, talianskeho jazyka alebo španielskeho jazyka podľa výberu voliteľných predmetov), technika, telesná výchova, výchova k občianstvu, výtvarné umenie, maďarský jazyk a literatúra (uchádzač posiela prihlášku na štúdium na Fakultu stredoeurópskych štúdií UKF v Nitre)
Magisterský študijný program učiteľstvo geografie v kombinácii je pokračovaním rovnomenného bakalárskeho programu. Základným cieľom tohto študijného programu je prostredníctvom kvalitnej odbornej a pedagogickej prípravy zabezpečiť prípravu plne kvalifikovaných učiteľov geografie pre nižšie a vyššie stredné vzdelávanie teda budúcich učiteľov geografie pre základné a stredné školy, príp. i pre vysoké školy. Absolvent je dostatočne hlboko oboznámený s didaktickou transpozíciou odborných geografických disciplín z aspektu potrieb školskej geografie, a preto disponuje dostatočne širokým a komplexným nadhľadom nad problematikou školskej geografie, vrátane jej širších kultúrno-historických súvislostí. Absolvent tohto magisterského študijného programu má základné pedagogické a psychologické poznatky potrebné k porozumeniu psychologických aspektov vyučovania, pozná moderné didaktické metódy a dokáže vhodne využívať digitálne technológie. Náš absolvent dokáže pripravovať, realizovať a hodnotiť vzdelávaciu činnosť, je schopný samostatne projektovať a realizovať výučbu geografie na úrovni základných stredných a vysokých škôl. Dokáže adaptovať vzdelávacie programy na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy.